Середа, 24.04.2024, 12:07Вітаю Вас Гість | RSS
Соснівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів


Головна » Файли » Мої файли

урок музичного мистецтва
14.05.2014, 23:27

Тема: Сім сестриць-трудівниць 

Мета:

  • почати вивчення запису висоти звуків; ознайомити учнів із нотами та їх назвами; на­дати поняття «гама»; закріпити поняття «нотний стан; скрипічний ключ;
  • розвивати в учнів музичний слух, чуття ритму, уяву, творчі здібності;

Музичний матеріал: А. Рубінштейн «Мелодія»; А. Островський «До, ре, мі, фа, соль...»;аудіозапис звуків солов’я,природи.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів, до казки; картки з нотами, що кріплять на нотний стан; нотний стан у вигляді будиночка; картки для перевір­ки знань.

Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-подорож.








 

Хід уроку

  1. Організація класу.

Слайд №1

( На фоні дитячої пісеньки вчитель говорить слова).

— Дорогі, любі  діти.

Хочу я вас запросити

В царство музики величне,

Незвичайне, фантастичне.

(Учні закривають очі...)

           Щоб туди потрапить, діти,

Треба дружно повторити,

Виразно, чітко, без збивання

Таке магічне заклинання:

«Раз, два, три — музико, прийди!»

(Діти повторюють)

Слайд №2

— Перед нами — «музичний будиночок».

Його власники, малята, —

Знамениті поросята,

Вам відомі по казках:

Це - Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф.

Слайд №3

В цьому домі кожну мить

Дивна музика звучить,

Бо натури в них музичні,

Творчі, ніжні та ліричні.

Знов вони оголосили

В домі черговий концерт.

Різних звірів запросили:

Хор відомий і квінтет.

Запрошені і ми із вами,

Щоб їх порадувать піснями.

Але, щоб на коцерт попасти, —

Потрібно всім екзамен скласти:

Чи маємо достатньо слуху —

Чи наступив ведмідь на вухо,

Чи ритм умієш відчувати,

Чи зможем пісню заспівати?

То ж репетицію почнемо,

Й  поросятам «носик втремо»!

          2. Основна частина.

Спочатку треба потрапити до коридору, до «музичних сходинок». Для цього потрібен ключ.

В будинку цьому ключ незвичний.

Він називається ... (скрипічний).

Слайд №4

— Ми потрапили на сходинки.

Робота з поняттями

Для запису висоти звуків використовують нотний стан, або  нотоносець (тобто той, що несе на собі ноти). Він має 5 ліній, що рахують знизу вгору.

А хто проживає на цьому нотоносці ми зараз послухаємо. Казка про ноти.

Жила-була сіренька пташка. Інші пташки глузували з неї, що вона не мала барвистого вбрання.

Слайд №5

   Одного разу восени полетіла пташка в Країну Музики., бо її не так приваблювало різнокольорове вбрання птахів, як дуже подобалося слухати  пісні, синички, іволги,жайворонка, хоч сама співати не вміла.

  Багато чудових будинків побачила скромна пташка в Країні Музики, але більше за всіх їй сподобався красивий багатоповерховий палац Ноток.

Слайд №6

   Сіренька пташка дізналась, що на додатковій площадці живуть Король До-1,йому прислужував старий слуга Ре, кімната якого знаходилась під першим поверхом палацу ноток. Кімнати першого поверху займає Королева Мі – миленька, добра і мудра чарівниця. А красуня донька Короля До-1 і Королеви Мі Принцеса Соль займає кімнати другого поверху. А ось старенька няня Фа живе в кімнаті між першим і другим поверхами, щоб завжди встигнути за першим покликом Королеви Мі на перший поверх, чи красуні Соль на другий поверх.

   Пташка дізналась також, що верхні поверхи палацу Ноток займають блазень Короля До-1 Ля,який завжди посміхається і співає веселі пісеньки Ля! Ля! Ля! Між другим і третім поверхами маленька затишна кімната блазня Ля.

   На третьому поверсі молодий зброєносець Сі. А сам Королевич До-2, обрав собі кімнату з балконом між другим і третім поверхами.

    Сіренька скромна пташка познайомилась з жильцями палацу Ноток. Вони потоваришували, а згодом навчили цю пташку нотній грамоті, навчили її співати. Особливо пташці вдавалися СОЛЬні  партії. І в Країні Музики їй дали ім’я СОЛОвейко .

    Повернувся СОЛОвейко весною в свій рідний край. Зрадів і заспівав. Це були самі мелодійні чарівні пісні, яких ніхто ще не чув.

                                      (Н.С.Бойко)

Розгляньмо нотний стан із нотами й проспіваймо ноти з показом рукою на­пряму руху: вгору і вниз.

Слайд №7

Робота з поняттями

Звуки вишикувались в ряд — утворився звукоряд. Послідовний рух звуків у висхідному та низхідному порядку називають  звукорядом, або гамою.

Давайте повчимось по сходинках ходити. (Спів гами до-мажор).

У будинок ми зайдемо.  Тепер повернемось назад.

По сходинках ми піднялися до две­рей. Але вони зачинені. А відкриють їх лише тоді, коли ми по-особливому, ритмічно постукаємо.

(Читання карток з ритмічним ма­люнком).

А це ми проплескали ритмічний ма­люнок 1-ї фрази пісеньки, яку зараз вив­чимо.

Щоб звірята на концерті побачили, що ви  не просто діти, а діти які люблять пісні, ми заспіваємо їм пісню про нотки. А називається вона «До, ре, мі, фа, соль…».

Слайд №8

Слухайте, а потім скажете, чого навчає нас ця пісенька.

  • А який характер пісні? (Весела).
  • А темп який у пісні? (Не дуже швидкий).
  • (Розучування пісні по музичних фразах.)
  • Виконання пісні у характері.

Слайд №9

Вчитель: Звірятам дуже сподобалась і пісня, і ви, як вико­навці. Вони вам дуже вдячні.

Тепер ви є бажаними гостями в «музичному будин­ку». І мешканці його запрошують разом з ними послуха­ти чудовий твір А.Рубінштейна «Мелодія»

Слайд №10

3. Підбиття підсумку уроку.

Учитель. Щоб подякувати звірятам за гостинність, покажемо, як ми запам'ятали імена ноток. Знайдіть у цих словах імена нот:

Слайд №11

дорога, мімоза, пара­солька, міф, маляр, посольство, ремісник, сіно,

доручення, клякса, міліція, домовик, факт, карета, фаворит, дощик, реклама, міміка, крейда, камін, ке­фаль, кляп, таксі.

Може, ви ще раз захочете відвідати «музичний буди­ночок»? То ж згадаємо, як туди потрапити.

Слайд №12

  • Яку назву має будиночок, у якому мешкають ноти?
  • Що таке гама?
  • Як нази­вається ключ, що лежить на музичних сходинках?( Скрипічний).
  • Назвіть по порядку нотки на сходинках.
  • На прощання ще раз виконаємо для звірят нашу «До, ре, мі, фа, соль…».

Слайд «13

До побачення! До нових зустрічей!

  • Учні виходять із класу під музичний супровід (А. Островський «До, ре, мі, фа, соль...»)








 

Категорія: Мої файли | Додав: Вейген
Переглядів: 1073 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту